MVC besöket.

0kommentarer

Vi hade som sagt tid på MVC igår.
Jag hade ont, var trött men det känns som alltid bättre då man varit där och fått svar på diverse prover, pratat av sig och lyssnat på Embys hjärtljud :)
Passade på att vaccinera mig mot influensan som vi gravida rekommenderas att göra (känner av detta idag som influensasymtom med ont i kroppen osv).
Blodtryck bra 110/80, vikt varken mer eller mindre, livmodern mätte 37cm och följer sin kurva (jag har stor magge), bäbisen ligger helt fixerad och det känns kan jag meddela.
Dock hade jag fått lågt HB igen.. 107, inte så bra men det förklarar nog att jag kunnat toksova på dagarna och eftermiddagarna senaste tiden. Älsklingen tog med sig storasyster på ICA och handlade blutsaft och broccoli samt att jag tar någon järntablett för att öka på detta värde inför förlossningen.
 
Jag har ju haft stora problem med klåda (överallt på kroppen) senaste tiden, och barnmorskan ville att jag skulle ta leverprov för att se om värdet av gallsyror i blodet är för höga. Sagt och gjort fastade från igår kl24 och åkte dit kl7.45 och lämnade blodprov. Ljuvligt att komma hem efter detta och koka sig en stor kopp te med honung och äta sin lilla skål med yoghurt, hemgjorda müsli och äppelbitar, samt ta 2 panodil mot värken i kropp och fogar!
Bara att invänta provsvaren som förhoppningsvis kommer på måndag, och ev. blir det ett besök på MVC igen till veckan. Vi har börjat sova med lillans snuttetrasa för att den ska lukta oss :) Kom nu lilla tösen!
 
 

Kommentera

Publiceras ej