Föräldrautbildning

0kommentarer

Eller vad man kallar det nu för tiden?
Vi var iaf anmälda. Tyckte det kunde vara ett bra sätt att träffa andra gravida som ska ha typ samtidigt som vi samt att T får veta en hel del som han inte har en aning om ;). För mig blir det ju som en påminnelse på saker man förträngt/glömt och nya uppdateringar såklart! Det är ju ändå 11 år sen sist och saker förändras ju.
Det var en skara trevliga par som var med. Alla svåra och gissa åldern på men kring 25-30 typ. Vi konstaterade nog ändå att jag var äldst och pappi yngst :). yeah!
Vi gick igenom det mesta om förlossningen (utom smärtlindring som blir nästa vecka) och lite andra saker som kan va bra att veta, typ vad man nuförtiden ska ha med sig till förlossningen och hur rutinerna är där... det är väl eg inte mkt som har förändrats på den fronten tror jag.
Tyvärr var t tvungen att åka på jobb 9.30 men jag kände att jag ville vara kvar.
Tyvärr startade inte min bil denna morgon så jag bestämde mig för att gå hem...
Det var nog en mindre bra idé..
Det tog 1h (en sträcka på kanske 1,5km?!) och jag hade samandragning heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeela vägen hem samt ett tag efter.
Nåja då vet man ju vad man inte ska göra.
Det börjar fasen dra ihop sig till BF. Vi har börjat ta fram saker till "väskan"..kanske tidigt kan man tycka men tänk om man står dör sen utan kamera typ!!?? ;)
 
Lånad bild!
 
 

Kommentera

Publiceras ej