39+2

0kommentarer

Och jag var helt slut när jag vakna kl5.
Ont, trött, ledsen, slut, grät blää.
Ringde förlossningen och fick tid 11.20 på spec.mödra för en koll.
Läkaren gjorde en gyn undersökning och ta mig tusan, livmodertappen var inte helt omogen utan glädjande nog fick hon in 2 fingrar och gjorde en hinnsvepning...AAAAAAAAAAAAAAAJJJJJJJJJJ!
Men det var precis det jag ville.
Lite fakta om detta:
Ett sätt att starta förlossningen naturligt är med hjälp av en hinnsvepning vilket innebär
att man  lossar
hinnsäcken barnet ligger i från livmoderhalsen. Detta stimulerar frisättningen
av prostaglandiner, ett slags hormoner som sätter igång
förlossningen.
 
En hinnsvepning sätter inte igång en förlossning direkt men brukar ge resultat inom
48 timmar om den har gett effekt
.
Sen hur det utförs får ni googla på!
Vi fick åka hem med sov dos (en massa piller) för de tyckte att jag behövde få sova.
Har sen dess haft mycket mer molande värkar och lite blödning (typ slemproppen).
Klarar av att hantera detta än så länge, men om det var så att jag inte kunde hantera smärtan, inte kunde sova eller att det sätter igång med regelbundna värkar så skulle vi åka in.
Vi får se hur det blir.
Om det inte kommer igång ordentligt i helgen skulle vi få komma på måndag igen.
Kanske vi får vår dotter snart. :) HOPPAS!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej