v29

0kommentarer

En vecka till att kryssa av.
Så vad har hänt sen sist mer än att det gått några dagar ;)
Jag har varit hos min nya MVC-tant som inte direkt var "tant" utan mer i min ålder typ :P
Hon var bra. Kändes rak, pålitlig, inte fjantig och gulligullig (som jag hatar) och hon tog själv de prover som jag skulle lämna. Vikten har inte rusat den här ggn så samanlagt har jag ökat ca16kg sedan invägning. Maggen (livmodern) mätte 30cm och Hb´t hade ökat så pass att det var ok (tror det var 129) Blodtryck 110/70. Embys hjärta slog 155 :). ska tillbaka 12/9.
 
(bild tagen i v27/28 i Lövskär av pappi)
Jag har haft otroligt jobbigt att andas senaste veckan, både täppt i däsad (näsan) och bäbis som tar plats/ligger knasigt. Det har också varit otroligt kvav luft ute i några dagar men med gårdagens åska så blev det högre och klarare luft så nu kändes det genast lite lättare att andas. Höll på att tuppa av igår morse pga stress (skola för både kidsen och mig själv) samt tungandning. Jag fick sätta mig flera gånger och djupandas och hoppas på det bästa, pulsen var som efter ett maratonlopp trots att jag bara fönat håret i 2min. Kan 11v gå fort?!
Jag sover som en kratta. Idag vaknade jag kl4, gick på toa, kunde inte somna om. Usch.
Har bokat en tid för ultraljud i v 32 (11/9) blir spännande och nåt att se fram emot.
Har inte köpt nåt mer till Emby men vi har börjat kolla efter madrass till spjälsängen (som svärmor styrt upp) och tror vi har bestämt oss för ikeas VYSSA VACKERT.

Kollar runt på spjälsängsskydd också men har inte hittat nåt speciellt än. Vi får se vad vi hittar. Känns som att Älskling måste hinna vara med och välja också :) Jag får nog tagga ner! haha
 

Kommentera

Publiceras ej