September närmar sig

0kommentarer

med raska kliv.
Vi går in i v31 på tisdag (om 4 dagar) och jag tycker det går allt snabbare mot BF faktiskt.
Men å andra sidan är det en hel del kvar av graviditeten.
Vi ska på ultraljud om drygt 2v, jag ska till mvc om lika många för att "bara" kolla läget, sen hoppas jag att föräldrautbildningarna kommer igång och att vi kan vara med på dessa båda två!
Hälsotillståndet är sådär igen..jag hade 2-3 v då jag mådde riktigt bra men sen var det som att det blev tjorv med andningen, fogarna, tröttheten, illamåendet, svullnad osv allt på en gång. SUCK! Jag tror det har med 2 saker å göra:
1. Stressigt/massor att göra med skola och flytt.
2. Emby växer och så även jag/min mage (samt allt annat som förändras i kroppen vid en graviditet).
Jag tog ett beslut att dra ner på tempot vad gäller skolan bla och när flytten är klar kommer nog det kännas som att ytterligare en väldigt tung sten har lämnat axlarna.
Vår bäbis är heltokig ibland, vrider och vänder sig så man vet inte om hon är på g ut genom naveln! :) haha pappi tror att min navel kommer puta utåt snart men nej , han kommer inte ha rätt där ;).
Vi har inte handlat några saker till kickan på ett tag och det har med flytten å göra, vi har mest rensat och slängt saker, så det blir kul att köpa resten av sakerna som saknas (madras till säng, skötbordsgrejjor å lite annat). Jag tror jag måste ta mig tid att skriva ett förlossningsbrev snart också, eller så skiter jag i det och tar det som det kommer, vi får se.
Jag får en känsla av att jag kanske inte hinner blogga så mycket närmsta dagarna. Håll ut!
Lite skillnad på maggen i v13 och 30.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej