Amning

1kommentarer

Det handlade föräldrautbildningen om idag.
Mycket info att ta in även för en som jag som har 2 barn sedan tidigare.
Mitt första barn kunde jag inte amma alls. Han föddes för tidigt och det var för mycket omkring som gjorde att jag inte orkade med att knappt försöka.
Mitt andra barn ammade jag lite under ca 3 månader sen orkade jag inte mer och kände att det inte funkade alls. pga. olika omständigheter.
Det gjorde förjävligt ont emellanåt och då kände jag bara att det inte var värt det.
Då var det så att man skulle amma var3e timma typ. Nu rekommenderas man att amma varannan typ så att det verkligen kommer igång. Vi får se hur det blir. Jag har en önskan om att det ska funka men samtidigt vet jag att vissa omständigheter försvårar amningen och att det är skönt att få hjälp av pappi :)
Jag tror han vill ge ersättning (men han kommer ångra sig när det är han som ska stiga upp på natten å flaskmata hihi).

Det har snöat i natt så det var med små myr steg man tog sig fram till bilen. Inte bara pga. en mer fixerad bäbis och jobbiga foglossningar utan av blixthalka och ovana!
Det var skön luft ute och jag längtar så oerhört efter att kunna promenera som folk!
Jag har märkt att vågen har ökat nåt kilo sista veckorna, förmodligen för att bäbis lägger på sig men också för att jag rör mig minimalt och samlar vätska.
I natt har jag sovit 3-4h.Kunde inte komma till ro så jag låg vaken till ca 3 och vakna vid 6 tiden..suck!
Kom snart bäbis, så jag har nåt att vara vaken för :)
 

1 kommentarer

Anonym

19 Oct 2013 22:31

Fri amning är bäst, inga svamliga tidsintervall.

Kommentera

Publiceras ej