39+5

1kommentarer

Ja. Det bidde ett till inlägg.
Jag hade väldigt ont igår hela dagen, kunde nästan inte gå alls eller sitta eller ligga.
Började ju klocka värkarna och de höll i sig till em. Sen avtog de typ helt! Igen.
Kvällen kom, natten kom. Gick å la mig kring 23 och vaknade kl1 av smärta och att jag var kissnödig.
Gick på toaletten och gick å la mig igen utan att kunna somna om såklart.
Kl2 känner jag att det rinner till. Tänder lampan och en "pöl" av halv handflatas storlek med lite brunaktig vätska i sängen. Jag ruska i Pappi.. -Jag tror vattnet kanske har gått..eller nåt? Pappi mumlade nåt och snarkade vidare.
Jag steg upp drack varm mjölk, åt en satsumas och funderade på vad jag skulle göra. Tänkte att jag väntar och ser. La mig i sängen och måste nog ha somnat vid 4 för att sedan vakna 5 av värk och dropp. Ringde förlossningen, de bad mig komma på koll så vi åkte in 5.45.
Kurva kördes, förmodligen var det inte vattnet, status koll AAJJJJ 1cm kvar av livmodertapp samt öppen ca 2cm. Bara att åka hem och invänta morgondagen. Jag har blivit LOVAD att få komma in på bedömning av ev hjälp på traven/igångsättning, jag kommer inte lämna stället känner jag.
Vi åt frukost vid 8 och sen sov vi till 11. jag har inte fått mycket sömn sista tiden och känner mig spyfärdig rent ut sagt.
Idag är det FARSDAG, och inte ens frukost på sängen lyckades jag klämma in till min kärlek. Vi får helt enkelt göra det bästa av situationen och längta vidare efter vår dotter.
Världens bästa pappa kommer du bli älskling och redan nu är du världens bästa bonuspappa <3
 

1 kommentarer

Embys pappa

10 Nov 2013 13:57

men inte gör det något älsklingen. Du kommer få tid att fixa frukost åt mig när vår dotter kommit ;)
älskar dig <3

Kommentera

Publiceras ej