39+4

0kommentarer

Det blir ett inlägg per dag nu tills Emby föds.
Jag hoppas detta är det sista och att det sen dröjer några dagar tills ni ser mig igen ;)
Nu har det gått 48 timmar sen hinnsvepningen gjordes.
Jag har sovit sådär i natt haft ont men inga regelbundna värkar dock. Fasen att det stannade av sådär...vi känner oss på nåt sätt besvikna men man kan inte påverka naturen tyvärr. Vi hade nog trott att vi skulle få barn igår eller idag (än är ju inte det försent dock), men vore rätt coolt om det blev imorgon på farsdag! <3
Steg upp 6 och åt frukost. Insåg att jag har mycket mer ont idag än igår, känns som ändå bra.
Har vankat omkring då det har varit för jobbigt att sitta (sitta gör riktigt ont ibland) men insett att detta också smärtar en hel del så jag kryper lite ur skinnet idag känns det som.
Har inte orkat räkna sammandragningarna/värkarna för det känns som att det inte riktigt kommit igång än.
Bara därför kommer en rejäl nuuuuuuu...... klockade den och den visa på ca1 minut, får se när nästa kommer.
Mamma har varit här och hälsat på en stund, nice med lite sällskap även om man inte orkar mycket, jag blir så andfådd av att prata.
Jag slängde i en tvättmaskin i brist på annat och har faktiskt lyckas hänga den. Det doftar så gott av nytvättat!
Piappi jobbar till 15 så han är snart hemma och dessutom ledig imorgon så då kan vi bara slappna av och invänta nästa steg. Vad nu det blir? Antingen att det sätter igång eller att vi åker in på måndag. Jag kommer ringa kl6 för att få en tidig tid :P
Mätte magomfånget igår, visade ca 119cm (magen står rätt ut). Mamma kallar den ölkaggen ;)
Ska bli intressant och se hur lång tid det tar å komma i sina "smalkläder". Man får nog investera i en "mellangarderob" med lite knubbiskläder.
Nu kommer en till värk/sammandragning.......den varade i lite mer än en minut och kom ca 11 minuter efter den första. Kanske dags att börja klocka nu då?!
Har tagit en bild på magen i morse. Hoppas på att det blir den sista!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej