39+3

0kommentarer

Nu har det snart gått ett dygn efter hinnsvepningen gjordes.
Från det att vi kom hem (kring 14) så hade jag värkar var 8/10 minut tills jag tog "sovdosen" (panodil, bricanyl och sömntablett) kring 22.30. Då stannade ALLT av!
Jag hade tänkt ringa innan jag tog tabletterna för jag fick blödning och funderade lite över värkarna eftersom de var rätt täta ändå, men jag valde att avvakta.
Sömntabletten hade nog bra effekt för jag somna fort. MEN kl1 vaknade jag piggare än någonsin!
Va fint att det gav mig ca 2h sömn... dessutom hade jag jorden jävla skakningar (vilka fortfarande i skrivande stund sitter i) i hela kroppen och hög puls (biverkning av bricanyl).
Gick upp vankade fram och tillbaka, ont överallt, pigg, slog på tv:n, kl3 ringde jag förlossningen som de tyckt att jag skulle göra om jag inte fick sova.
Info/alternativ jag fick: Kom in och få starkare "sovdos" sov här i några timmar, duscha vila det du kan hemma och invänta nya värkar (det kan ta tid), blödningen var inget att fundera över det blir så vid hinnsvepning.
Mitt beslut: Stanna hemma och försöka vila samt invänta nya värkar, kommer de inte ska vi ringa på måndag och då får man ta nya tag, andra tag, för hon SKA UT!
Gick å la mig, tänkte vafan jag kanske somnar en stund, och jag har väl slumrat till några gånger fram till 7.
Känns som att det blir en lååång dag, eventuellt en lååång helg.
Återkommer!
 

Kommentera

Publiceras ej